Jazyky bez barier

Program pro usnadnění výuky jazyků nejen pro dyslektiky

Sdílení výukových materiálů v programu JBB

17. listopad 2019

K napsání článku mě podnítil zájem účastníků semináře Jazyky bez bariér na KONFERENCI DOMÁCÍHO VZDĚLÁVÁNÍ.

Pár slov ke konferenci

15. a 16. listopadu 2019 proběhla Konference domácího vzdělávání. Byla jsem zde poprvé a cítila jsem se velmi dobře.

Pár slov k semináři

Potěšil mě zájem účastnic semináře Jazyky bez bariér. Některé program již používají a některé to mají v plánu – jak pro domácí vzdělávání, tak pro vyučování dětí v komunitních školách. Jedna maminka říkala, že ráda s dětmi využívá hotové výukové materiály publikované v knihovně. Ale také někdy potřebuje pro děti vytvářet nové výukové materiály. Ve starší „offline“ verzi jí to šlo snadno a rychle. Novější verze „online“ je při tvorbě souborů pomalejší, nahrávané texty, zvuky a obrázky musí „doputovat“ na server. Ale prohlížeč má zase tu výhodu, že bezbariérové učivo mohou děti ve škole i doma využívat z jakéhokoli počítače, není nutné program instalovat, stačí připojení k internetu.

Informace k tvorbě a sdílení výukových materiálů

1) Využití výhod offline a online verze

Soubory je možné vytvářet ve starší „offline“ verzi. Tu si každý může zdarma stáhnout a nainstalovat do počítače. Nahrávané texty, zvuky i obrázky zůstávají v počítači a uživatel má pocit, že mu jde práce pěkně od ruky.

Vytvořené soubory je možné zaslat v příloze e-mailu na dysbaba@jazyky-bez-barier.cz

Soubory, které obdržím, importuji přes administraci do veřejné knihovny „online“ verze. Většinou to stihnu během 1 až 2 dní a na adresu odesilatele zašlu informaci, že soubor byl publikován.

Nyní nové bezbariérové učivo mohou děti ve škole i doma využívat z jakéhokoli počítače, není nutné program instalovat, stačí připojení k internetu.

2) Využití plniče i prohlížeče online verze

Online verze obsahuje plnič i prohlížeč. Pokud chce autor svůj soubor prezentovat ve veřejné knihovně, může v plniči využít funkci „Publikovat soubor“.

Autor: Dagmar Rýdlová

Projekt podporují: